Thursday, November 3, 2011

Ucapan dari Moderator MF





Assalammualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera,




Pengetahuan rahsia itu hanya untuk mereka yang memahami.Kata-kata ini tepat apabila anda sedang mencari pengetahuan rahsia itu.Bagi mereka yang alpa,mereka tidak lebih hanyalah umpama haiwan ternakan yang makan untuk hidup dan akhirnya mati,menjadi bangkai dan mereput.Kita semua adalah 'ciptaan' Dia dan suatu hari pasti akan mati,tidak kira anda adalah seorang presiden ataupun pengemis,anda pasti akan mencapai sakaratul maut.

Kita hidup di dalam dimensi ciptaan Dia,dan ini dipanggil 'Matrix' dalam terminologi yang lebih moden.Kita tidak tahu apa di luar Matrix ini sehinggalah Dia menyuntik 'pengetahuan rahsia' itu melalui para nabi dan rasul yang mengkhabarkan apa yang di luar Matrix iaitu apa yang dipanggil oleh kita sebagai 'alam ghaib'.Kita ibarat anak ayam di dalam telur atau fetus di dalam rahim ibu.Sampai masa kita akan tahu kebenaran sebenar.Tetapi masalahnya sekarang,kita dituntut untuk percaya kepada apa yang diberitahu sebagai pengetahuan rahsia itu,dari mulut para nabi dan rasul.Ketika Matrix disingkap dan KEBENARAN akan dibuka,Dia...akan memilih siapa yang percaya ketika di dalam Matrix dan menyeksa siapa yang mendustakan 'berita di Luar Matrix' dari para utusan-Nya.Tiada jalan keluar,kita semua adalah 'ciptaan' Dia dan suatu hari pasti akan mati,tidak kira anda adalah seorang presiden ataupun pengemis,anda pasti akan mencapai sakaratul maut,keluar dari Matrix dan 'terpaksa' melihat keputusannya iaitu Kebenaran itu.

Menarik bukan 'permainan' ini?

Dahulu saya seperti anda semua,saya hidup untuk makan,makan untuk hidup.Saya tidak tahu apa yang sebenarnya terjadi,yang saya tahu,saya belajar,bekerja,beranak pinak dan mati.Saya tidak tahu dari manakah datangnya diri saya dan apa tujuan saya wujud di dalam dunia,atau ke  mana saya selepas ini.Dahulu saya percaya saya berasal dari beruk yang mengalami evolusi.Dahulu saya percaya bahawa bahawa rezeki datang dari pekerjaan,datang dari kilang,datang dari pejabat,datang dari kebun.

Dahulu saya bukanlah orang yang mengendahkan soal agama.Saya tidak jaga solat apatah lagi solat berjemaah.Rumah saya hampir dengan masjid tetapi saya pekakkan telinga bila azan berkumandang.Darjat saya hampir sama dengan Teresa Kok atau Namawee yang memperlekehkan azan,bezanya saya Islam tetapi mereka bukan Islam.Bezanya saya pernah belajar melaungkan azan ketika di sekolah agama rakyat,tetapi mereka tidak berpeluang belajar tentang azan dan segala khazanahnya,apatah lagi tentang Islam.Bezanya saya tahu tetapi buat-buat tak tahu,mereka pula memang tak tahu atau sengaja tidak mahu ambil tahu.

Dahulu saya tidak pernah menghargai Islam yang saya anuti.Saya rasa Islam atau tidak,sama sahaja.Kehidupan saya sama seperti orang kafir.Saya rasa Islam tidak memberi apa-apa impak kepada kehidupan saya,saya tetap lulus periksa dan mendapat pekerjaan yang bagus.Saya tetap berjaya dan memiliki apa yang saya idamkan.Islam saya hanya pada nama.

Suatu ketika apabila saya terbaca maksud dari surah At-Thariq,pada ayat-ayat yang terakhir:


"Sesungguhnya orang kafir itu merencanakan tipu daya yang jahat dengan sebenar-benarnya

Dan Aku pun membuat perancangan pula dengan sebenar-benarnya

Maka berilah tangguh orang-orang kafir itu, iaitu berilah tangguh kepada mereka barang sebentar"

"As for them, they are but plotting a scheme

And I am planning a scheme

Therefore grant a delay to the Unbelievers: Give respite to them (for awhile)


(At-Thaariq, 86:15-17)



....saya merasakan ada sesuatu rahsia penting di dalam ayat-ayat itu.Siapakah mereka yang merancang itu?Mengapa Tuhan begitu baik membiarkan mereka dengan memberi tangguh?Apakah perancangan Tuhan?Kemudian soalan-soalan itu berlalu begitu sahaja.

Sehinggalah pada suatu hari apabila saya berpeluang menghadiri satu perjumpaan sebuah kelab di Eropah.Kelab tersebut didanai oleh satu pertubuhan sulit LuciferianCraft,dan saya hadir di sana bukanlah sebagai tetamu tetapi salah seorang konsultan utiliti yang menjaga fasiliti-fasiliti tertentu,dan saya perlu berada di dalam premis mereka untuk memastikan semua kelengkapan dalam keadaan baik.Saya tidak tahu mengapa saya boleh terlepas,dan ini mungkin ada hikmahnya.Di dalam perjumpaan sulit itu,saya begitu terkejut bahawa agenda utama mereka adalah membincangkan untuk menghadapi satu perkara yang selama ini saya tidak peduli sama sekali.

Islam.

Sejak dari itu saya mula mengkaji dan mengkaji tentang Islam dan mengapa ada sekelompok manusia yang begitu takut dengan agama ini.Saya seolah-olah seperti orang kafir yang mula mahu mengenali Islam.Saya mula terkenangkan ustaz di kampung ketika kecil yang mengajar saya mengaji.Dahulu saya tidak ambil pedulipun tentang AlQuran.Namun saya mula sedar akan kehebatan AlQuran apabila berjumpa dengan ahli-ahli Luciferian yang membaca AlQuran untuk mengorek rahsia masa hadapan dan dimensi-dimensi ghaib malah ada yang menghafalnya,sedangkan saya seorang Islam pun masih merangkak-rangkak membaca AlQuran.

Saya ingin tanya kepada anda semua wahai umat Islam,adakah kamu tahu apa yang dibincangkan dalam Perjumpaan Bilderberg?Apa yang dibincangkan di dalam Bohemian Groove?Di dalam Round Table?




Saya namakan bidang yang saya kaji ini sebagai 'Seni Perancangan Musuh-musuh Allah'.Media memanggilnya 'Teori Konspirasi'.Orang-orang yang dungu memanggilnya 'karut' dan 'paranoid'.

'Goyyim' menganggapnya sebagai filem National Treasure dan hiburan masa lapang.

Sesungguhnya manusia adalah menjadi musuh kepada apa yang mereka tidak ketahui.Musuh kepada apa yang mereka tidak fahami.Sehinggalah apabila Kebenaran itu berada di depan mata barulah mereka sedar.Namun malangnya,kesedaran mereka itu seringkali tidak berguna.APA YANG PENTING MENGGUNAKAN AKAL UNTUK MENAPIS SEGALA MAKLUMAT.Memang terdapat maklumat yang salah,tetapi tidak seharusnya kita menolak semua maklumat.Orang yang mampu menapis semua maklumat ialah kerana dia banyak membaca semua maklumat.Maksud saya,berpengetahuan luas.Sebagai contoh,orang yang dari kecil asyik membaca pasal matematik dan pakar matematik berpotensi untuk menolak maklumat mengenai agama yang abstrak,subjektif dan mistik,sementara matematik adalah konkrit,objektif dan realiti.Sepanjang pengalaman saya,orang yang berlatarbelakangkan akademik yang hebat-hebat mahupun orang yang memiliki kelayakan dalam bidang agama sekalipun tidak terlepas menjadi 'goyyim' dan 'haiwan ternakan'.Ada dua kategori orang dalam mempelajari ilmu agama.Pertama,mereka yang mempelajari agama hanya untuk tujuan keduniaan,sebagai contoh untuk mencari pekerjaan,mencari rezeki.Mereka belajar agama hanya untuk menjawat jawatan ustaz atau ustazah.Sama juga ada orang menghafal AlQuran hanya untuk jadi hafiz dan hafizah,namun kadangkala mereka sendiri pun tak memahami maksud AlQuran itu sendiri.Komputer dan mesin pun boleh menghafal dan membacakan AlQuran untuk anda.Tetapi bezanya,komputer TIDAK FAHAM ISI ALQURAN.

Kita belajar agama UNTUK AMAL AGAMA ITU.Bukan untuk mempergunakan agama.

Kita belajar agama untuk memahami apakah sebenarnya Matrix yang kita berdiam ini dan mengenal siapakah pencipta Matrix.Namun ada orang yang menjadikan agama sebahagian dari Matrix,maka dia masih kekal ditipu oleh Matrix.Orang yang bijak ialah orang yang mengamalkan agama untuk bebas dari Matrix menuju kepada Pencipta Matrix,dan dirinya.

Sebab itu dalam isu Hudud,masih ada orang yang rela dirinya ditipu.Hukum Hudud adalah hukum Allah s.w.t yang menciptakan anda dan saya.Ada orang yang mengatakan Hudud hanya 0.01% (kalau tak silap saya) dari Islam,maka tidaklah wajib dilaksanakan.Sebenarnya kepada para pemimpin yang memegang kuasa politik,tanggungjawab menjalankan hukum Allah adalah 100% terletak dibahu mereka,bukan 0.01% lagi.Tanggungjawab saya dan anda ialah untuk menyokong dan menyenangkan hukum Allah ini tertegak.Hudud jangan dipolitikkan.Perbalahan Datuk Zulkifli Noordin dan PAS mengenai HUdud amat dungu dan memalukan.Jika kita tidak tahu jangan bercakap seolah-olah kita tahu,TERUTAMANYA DALAM SOAL AGAMA.Datuk Zulkifli Noordin sepatutnya datang menziarahi pemimpin PAS dan berbincang mengenai perlaksanaan hukum Hudud,bukannya berkokok dari luar sehingga memberi imej bahawa,sesama Islam pun berbalah mengenai hukum Hudud.Melicinkan,bukan menserabutkan.Kita semua ada ego masing-masing tetapi jangan libatkan agama.Sebab bila anda mencapai sakaratul maut,Pencipta hukum Hudud akan mengadili anda,kenapa di dunia kamu tidak ikhlas menegakkan hukum Aku?

Saya melihat hukum Hudud (sebenarnya Hudud hanyalah sebahagian dari Fiqh Jinayah) adalah sebagai 'test' kepada individu-individu tertentu,juga kepada saya dan anda.Jika saya mengaku muslim,solat dan berpuasa sebagai contoh tetapi dalam soal politik,saya tidak mampu menuruti apa yang Rasulullah s.a.w ajarkan.Saya mengaku saya menyokong hukum Allah,tetapi bila ada orang mahu menjalankannya,anda menserabutkannya hanya kerana anda benci mereka,anda mahu jaga ego anda.Jangan begitu.Dunia ini akan lenyap.Jika anda tidak mampu menegakkan hukum-Nya,janganlah pula menghalang orang lain yang berusaha mahu menegakkannya.Di akhirat,Hudud Allah PASTI MENANG.Bar Council tidak lagi bermakna apa-apa.

Orang yang paling tahu mengenai kebenaran Islam ialah ya...sudah tentu orang pilihan-Nya seperti nabi-nabi dan rasul-rasul.Bagi tingkatan orang awam seperti saya dan anda,orang yang paling sedar kebenaran Islam ialah orang yang telah nampak perancangan musuh-musuh Islam.Orang yang belajar tentang Islam belum tentu tahu kebenaran agama yang dipelajarinya.Pernah dengar tentang 'ustaz' yang meliwat,atau bakal ustazah yang bersekedudukan?Ini manusia yang belajar agama tetapi tidak faham agama,seterusnya tidak AMAL AGAMA.Namun orang yang mempelajari seni perancangan musuh-musuh Allah akan sedar,BETAPA BERNILAINYA AGAMA ISLAM ini.

Para elit Luciferian amat menghormati Holy Scriptures.Apakah itu Holy Scriptures adik-adik,kakak-kakak,abang-abang?IA ADALAH HIMPUNAN APA YANG DINAMAKAN WAHYU DARI 'GOD'.Dan AlQuran adalah salah satu rujukan para elit Luciferian untuk menafsir pergerakan masa depan dan dimensi alam semesta.

Siapakah orang yang paling kaya di dalam dunia?Doktor?Jurutera?Presiden?Raja-raja?Korporat?

Orang yang paling kaya dalam dunia ialah PARA PENYEMBAH IBLIS.

Itulah dia para elit Luciferian yang mendominasi dunia material.Mereka memiliki bisnes bernilai bertrilion pound sterling,teknologi-teknologi canggih bertahap 'luar angkasa' dan pengaruh 'mindcontrol' yang kuat ke atas majoriti manusia.Jika ada orang yang berlagak di depan saya hanya kerana dia tauke kedai atau bekerja sebagai akauntan,saya hanya ketawa terbahak-bahak di depan manusia malang itu.Saya pernah bergaul dengan para elit Luciferian ini dan mereka memang 'humble'.Apakah sifat yang paling mereka agungkan?Ia adalah "The more you give, the more you have/get".Ini adalah prinsip dalam sains kehidupan yang diajarkan oleh New Age Religion,salah satu cabang dalam agama menyembah Iblis.Dari mana ilmu ini datang?Dari kata-kata Rasulullah s.a.w:

Dalam Hadis yang diriwayat At-Tabrani Rasulullah s.a.w bersabda: “Sesungguhnya sedekah itu tidak akan mengurangi harta seseorang”

Kata-kata Nabi memang selalunya benar.Tetapi kita selalunya mula percaya bila doktor,saintis ataupun orang yang kita hormati membenarkan hadis-hadis nabi.Jika tidak,kita akan merasa ragu-ragu atau menolak hadis nabi.

Namun malangnya,ada lagi manusia yang lebih kaya dari para elit Luciferian.Siapa?

Iaitu mereka yang bersifat qanaah,yakni merasa cukup dengan nikmat yang ada.Ini orang paling kaya.Orang yang miskin ialah orang hidupnya tak pernah merasa cukup walaupun mangkuk tandasnya diperbuat dari emas.

Sebab itu di MistisFiles,kami berusaha memahamkan anda tentang mengapa para elit Luciferian mengadakan seminar atau perbincangan semata-mata mahu 'mengawal' Islam.Kami mahu mengajak anda keluar dari penyakit 'goyyim'.Goyyim ialah orang yang tidak peduli.Goyyim ialah orang yang dungu yang terkongkong dalam logiknya sendiri.JANGAN BIARKAN HIDUP ANDA DISELUBUNGI GOYYIM.Saya berada di kalangan mereka dan saya tahu mengapa Islam ini adalah BENAR.Sesungguhnya Iblis penuh dengan perancangannya ke atas anak Adam.Saya tidak kagum jika anda berada di dalam Freemasonry,Rotary atau Lion Club,tetapi saya sudah bergaul dengan mereka yang berada di dalam organisasi yang menguruskan 'puppet-puppet' mereka seperti Lion Club dan Freemasonry malah Jesuit dan Zionis Antarabangsa.

Sebab itu di dalam MistisFiles,kami tidak memaksa anda mempercayai kami,tetapi cukup jika anda menggunakan akal anda untuk berfikir.Walaupun saya mengetahui beberapa pengetahuan rahsia,namun saya bukanlah nabi atau orang pilihan-Nya.Saya adalah manusia yang penuh dosa.Apa yang dilakukan oleh saya dan yang lain adalah hanya memberikan kepingan-kepingan 'jigsaw puzzle' untuk kita sama-sama mencantumkannya dan melihat 'Gambar Besar'.Di sini saya memiliki beberapa kepingan 'jigsaw puzzle'.Mungkin di tangan anda ada beberapa lagi.Kita sama-sama cantumkan ia.Saya berada di dalam Matrix ini,saya tidak tahu apa di luarnya.Anda juga begitu.Anda tidak tahu apakah sebenarnya Matrix ini.Tetapi mujurlah Dia mengutuskan utusan-Nya ke dalam Matrix ini.Kita ikut sahaja peraturan-Nya dan suatu hari nanti anda dan saya akan keluar dari Matrix ini dengan tersenyum-senyum.









Salam hormat,

-M.O

MistisFiles & Mistis Organization

74 comments:

  1. I see
    first riwayat Melayu
    then tazkirah and now
    this jigsclues

    divides and rules
    it's ok with me

    thanks

    ReplyDelete
  2. bro kowloon: knape? x pham la. cu illuminate sket!

    ReplyDelete
  3. kemana pergi files yang lama??saya xabis baca lagi MO..kenapa padamkan

    berjaya

    ReplyDelete
  4. ayat akhir tu kena letak insyaallah, neraka dan syurga milik Allah semata, jangan terlalu yakin akan masuk syurga hanya dengan mengetahui sesuatu rahsia.... sebaliknya kenali hati anda dahulu... maka anda akan kenali Allah dengan sebenar--benarnya...

    ReplyDelete
  5. Terima kasih berkongsi ilmu. Semoga meningkat saham akhirat. Insyallah.

    ReplyDelete
  6. nice improvement there bro mistis.. i like

    ReplyDelete
  7. err boleh tak upkan balik artikel psl matrik dan yg lama2.. sy lum abis kaji lg.. baru ingat nk baca abis tp da ilang.. hope bro MF up balik yg lama2 secara tersusun or buat dlm bentuk download format utk kami fan awk.. tq bro MF

    ReplyDelete
  8. Ini blog MF jugak ker? Harap bykkan artikel baru. Jika pihak mistisfiles bermasalah untuk menerbitkan artikel baru, harap bagi peluang kepada pembaca mistisfiles mengantar artikel dan dipostkan disini. Lagi best jika MO buat forum jugak..

    ReplyDelete
  9. ni artikel lama ni..

    m.o tgh beribadah skang ni

    mf dalam tempoh hiatus

    woi sape menyamar ni

    ReplyDelete
  10. "FAKE"
    background page nie pun lain dari yg asal..

    ini semua article yg lama2, yg selalu follow MF mesti tau kan..

    ReplyDelete
  11. Yup,ini artikel lama dalam koleksi jigsclue.Saya akan berangkat 'honeymoon' untuk luangkan masa bantu agama bulan 12 ini.

    Jadi MF di'shutdown' buat sementara.Baik untuk saya dan 'pihak satu lagi'.

    Saya tinggalkan koleksi jigsclue ini untuk anda,para jiggers yang dihormati,sebab ianya amat penting.

    Jaga iman jaga amal,insya Allah anda selamat.



    -M.O
    area13

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum M.O, terima kasih sebab tinggalkan bekalan untuk kami. Tapi harap mistisfiles.blogspot boleh diakses semula untuk review artikel2 lama...

    dan saya tiadalah obses/taksub kepada sesiapa, dan tidak juga berniat memberi pujian melambung kepada sesiapa...

    selamat pergi dan selamat kembali M.O dengan perlindungan Allah...

    ReplyDelete
  13. insyallah tuan2 sume boleh sama2 join MO bntu agama.sape yg mampu sila2kan..3 hari,40 hari,4 bulan.

    latihan iman.

    ReplyDelete
  14. Mengapa puzzle ini terlalu penting kepada kalian semua?

    Let's play the 'GAME'.
    What game?
    Puzzle Game.
    You have a piece.
    I'm also have a piece.
    Together we play the game.
    What is in your head?
    Puzzle! Trying to see the 'Big Picture'.
    That is our 'GAME'.
    Now you are in our 'GAME'.
    Do you see their 'GAME'?
    Puzzle Game?
    No. Their truth 'GAME'.
    What game?
    Their puzzle 'GAME'.
    Yeahh! I'm playing right now!
    Yes, you are now in their game.
    So, I'm right that i'm playing the puzzle game.
    No.
    Why not? You said i'm in the 'GAME'.
    Yes, you are.
    Then when i'm wrong.
    Do you see the 'Big Picture'.
    I'm trying in my head.
    Do you see the 'Big Picture'.
    I'm trying with the all other puzzle.
    Do you see the 'Big Picture'.
    No. But still trying and hope.
    Now, you're truly in their 'GAME'.
    Yess! At last finally, you admit it i'm playing the puzzle game.
    No.
    Arrggg!!! What's 'wrong' with you.
    No, yes, no, yes, which one? Yes or no.
    You decide it.
    Why me, i'm just playing the game.
    Yes, you are.
    Arrggg!!! What's 'wrong' with you. Yes or no.
    When it's will end?
    Until we see the 'Big Picture'.
    You're absolutely in their 'GAME'.
    Yes, I am.
    Yes, you are.
    Yeahh, you are right.
    I'm 'right', that's the 'GAME'.

    THE TRUTH PUZZLE 'GAME'.


    Ibnu Ahmad

    #Mereka = MO + Freemason + Illuminati + Lucifer + Dajjal +++ mungkin tengah senyum dengan penuh muslihat.

    ReplyDelete
  15. Ibnu Ahmad,

    Don't puzzle your mind like this.We should play the 'GAME' not played by the 'GAME'.



    regards

    -M.O

    ReplyDelete
  16. IBNU AHMAD ni mesti dengki ni
    tak habis2 dengan PhD.
    Yang peliknya dalam dengki , masih jugak nak baca dalam ruangan ni .

    Baik pergi keluar 40 hari ke , 4 bulan ke bersihkan diri , sucikan hati ... usaha atas iman dan amal .

    Kalau asyik dengki sesama muslim sudah pastilah Freemason + Illuminati + Lucifer + Dajjal ... senyum dengan penuh muslihat.

    ReplyDelete
  17. sape nyamar nih?mesti dia xpuas ati MF kene tutup

    ReplyDelete
  18. untuk yang tak abis baca MF lama tu. ala mudah ja nak masuk MF yang lama tu. ikut prosedure ni;

    1) perlambatkan internet anda dengan mendownload movie atau apa-apa yang boleh melambatkan internet anda.
    2) buka browser anda dan taip http://mistisfiles.blogspot.com/
    3) masa nak tekan enter tu, bersiap sediakan curser anda pada icon stop tu
    4) tekan enter dan cepat-cepat clik stop
    5) bacalah dengan nama Allah yang maha pengasih lagi penyayang
    6) jika anda tidak sempat tekan stop, ulangi prosedure 1-4.


    semoga anda sedar dan lebih kreatif. insyaallah you find your way


    -kabuto-

    ReplyDelete
  19. as salam..tuan rumah kenapa hamba dh tak boleh mmbaca yg tertulis dlm mistikfile.

    ReplyDelete
  20. golongan Seksualiti Merdeka (truncated)menyamar sbg Ibnu Ahmad utk mencari kekasih gelap disini mungkin kabuto nak kot

    ReplyDelete
  21. org lain buat taik kabuto taik ayam candu jugak yg kena apalah korang ni

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum

    Di sini ada sedikit perkongsian hasil kajian saya.

    Persepsi dan kepercayaan adalah satu sistem yang boleh digunakan musuh merosakkan kekuatan lawannya. Ujian untuk kita semua, di dalam fikiran telah ada persepsi bagaimana sifat pemimpin yang dinanti2kan, tetapi tidak mustahil beliau yang dinantikan tidak seperti yang kita jangkakan maka mungkin ini menyebabkan ramai tidak percaya nanti? Contoh seperti ini telah berlaku seperti kisah para anbiya yang lalu. Kajilah kenapa umat2 terdahulu tidak percaya kepada nabi2 yang diutuskan kepada mereka? Umat2 yang binasa itu bukan sekadar menolak kerana terlalu berpegang kuat kepada kepercayaan nenek moyang tetapi juga kerana kehidupan nabi2 yang sederhana dan pengikutnya yang ramai dari golongan orang susah. Dek kerana persepsi mereka bahawa seorang nabi mempunyai status seorang raja yang mempunyai kerajaan besar/ada kuasa magikal/gagah/dll ; maka apabila persepsi tersebut tidak sekata dengan realiti, ramai yang menolak nabi mereka. Kajilah kisah Nabi Muhammad, Nabi Nuh, Nabi Isa, Nabi Musa, dan ramai lagi. Titik tolaknya adalah kepercayaan. Apabila sistem 'kepercayaan' kita telah dirosakkan maka apabila kebenaran datang amat sukar untuk diterima melainkan Allah Yang Maha Pengasih memberikan hidayah. Bagaimana sistem kepercayaan dirosakkan? Ia berlaku melalui pendidikan, secara formal ataupun tidak formal. Ilmu yang dibahagi-bahagikan lantas kita diajar melihat sesuatu perkara dari sudut kepakaran kita sahaja. Apabila ini berlaku banyaklah percanggahan dan bantahan. Sedangkan dalam Islam ilmu umum mesti sepadu dengan ilmu agama. Secara tidak formal pula satu contoh ialah tv - kajilah dalam2 rancangan yang dihidangkan kepada kanak2. Manusia berkuasa ajaib - superheroes, teori evolusi dan dinosaur - kanak2 dididik secara tidak formal tentang kewujudan dinosaur dalam banyak rancangan kartun, kemewahan dan materialistik - barbie, kuasa dan keupayaan sendiri untuk mengubah kejadian - dora explorer.... banyak lagi. Sekarang ingat kembali tentang tauhid dan akidah dalam Islam. Kemudian lihatlah unsur-unsur negatif yang cuba disemai di jiwa kanak2 (termasuk kanak2 Islam) secara halus ini. Apabila mereka dewasa, apakah implikasinya? Ini baru sebahagian, tidak lagi dicampurkan dengan soal pemakanan.
    Tugas seorang muslim luas dan meliputi masyarakat (external); tugas muslimah tidak kurang beratnya kerana perlu menjaga soal pemakanan keluarga dan pendidikan anak2 (internal). Jadi di manakah kita sekarang ini? Muhasabah dan mulakan langkah hari ini, bukan sekadar membaca blog ini dan kemudian meneruskan kehidupan seperti biasa. Selamat berjihad saudara2ku.

    p.s Soalan untuk M.O, adakah grand parade itu akan berlaku semasa olimpik??
    Haji akbar pernah berlaku pada tahun 2006, seorang pemimpin mungkin telah muncul ketika itu tetapi tidak menyedari 'destiny' beliau sendiri. Mungkin masa belum tiba lagi untuk beliau sedar. Wallahualam.

    ReplyDelete
  23. oh..nampaknya cik seri telah mensabotaj blog mistisfiles disebabkan sikapnya itu telah ditegur oleh pihak admin di sana.. ahaha..

    ReplyDelete
  24. Saranan MO,

    We should play the 'GAME' not played by the 'GAME'.

    hanyalah baru menepati baris ke-6 iaitu...

    Together we play the game.

    Sedangkan jika dilihat para 'pengikut' di artikel asal di mistisfiles atau di sini hampir 90% telah jauh ke bawah hingga hampir ke dasar iaitu...

    Yeahh, you are right.

    Hidup kita ini bermasyarakat, maka bermasyarakatlah kita supaya kita saling kenal-mengenal antara satu sama lain agar kita boleh saling berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran.


    Ibnu Ahmad

    # Jikalau 'mereka' takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai.

    ReplyDelete
  25. saya telah lama mengikuti mistisfiles sejak penulisan awal....>Namun....saya bersikap skeptical dgn penulis. Penulis sentiasa mendakwa, mereka sgt dekat kepada kumpulan ini, mengetahui mcm2 rahsia...Namun rahsia ini tidak pernah dikupas sama sekali, ia hanya sekadar bergantung. Sudah banyak kali penulis mendakwa tahu rahsia....Tp saya tidak nmpkpun sebarang rahsia dikupas. Adakalanya saya bererti apakah tujuan penulis memberitahu kami mereka ada rahsia. Sudah banyak kali ckp ada rahsia, tp tak nak beritahu. Seolah2 bunyi mcm penulis sengaja mencari publisiti atau sekadar gimik sahaja. Benarkah penulis mempunyai rahsia, atau ia hanya gimik saja utk menarik pembaca

    - peminat mistisfiles yg sudah berasa sangsi -

    ReplyDelete
  26. Seiji,

    Pengetahuan rahsia itu hanya untuk mereka yang memahami.

    Kami telah buka rahsia.

    Jadi,pengetahuan rahsia itu hanya untuk mereka yang memahami.



    -M.O
    @r3@1E

    ReplyDelete
  27. Hehe... Ibnu Ahmad (Divide n rule), Seiji (panic).. sowi, gurau je...

    Assalamualaikum Tuan rumah, saye sekadar nk support jer ur organization. atleast we r reminded our world is just a stage, temporary n at its season finale. by next year kite akan tahu lebih lagi sikit.. israel vs iran? kejatuhan dollar? mesti ade kaitan nye kan..

    ReplyDelete
  28. GAME.ON:%:©:°:&:?:!:@=#
    sdangkanRAHSIAituTERSEMBUNYIdidalamKEBENARAN^^
    T€®¡M@.k@$!H sdr.M.O …deret.clue
    sdikit.sbnyk,dpt.jg.nmpk.CONCLUSION.yg.boleh.dicantum.dlm.DIRI.ini.
    ~sound'$.g00d @MAGICAL WORD´s of Disini ;]=
    ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭﺭﻭﺏ

    ReplyDelete
  29. Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu akbar!
    Selawat atas Nabi Muhammad SAW , kepada keluargaNya dan kepada Para Sahabat Nabi, Saidina Abu Bakar As-Siddiq, Saidina Omar Al Khatab, Saidina Osman RA, Saidina Ali RA, Saidina Hassan dan Saidina Hussein, Saidina Muawiyah dan Yazid bin Muawiyah.

    Laknatlah
    Abdullah bin Saba'(pembunuh Saidina Osman)dan pengikut dia yang membunuh Saidina Ali RA dan pembunuh yang membunuh Saidina Hassan dan Saidina Hussein dan membuat cerita yang Yazid bin Muawiyah yang membunuh mereka!

    Sekarang mereka ini dikenali sebagai puak Syiah dan membuat riwayat palsu tentang para Sahabat Nabi yang dijamin masuk syurga dengan menokok tambahkan cerita untuk melaga-lagakan Umat Islam supaya bersengketa.

    Pengetahuan rahsia itu hanya untuk mereka yang memahami.

    ReplyDelete
  30. salam M.O pernah dengan syarahan http://www.imranhosein.org/ di YouTube?

    dia seperti menjawab jigsaw-jigsaw di blog ini...

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum..

    Sebuah blog baru, BANI TAMIM dibina sebagai blog yang menyediakan pautan-pautan khas dan terpilih tentang SEJARAH . KONSPIRASI . BERITA . DAKWAH.

    Blog ini hanya menyediakan pautan dan tidak menyiarkan sebarang artikel. Terima kasih kerana singgah dan menjadikan ia sebagai platform pautan anda.

    Alamat : http://banitamim.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. As salam,

    Jangan la bersangka negatif. MO tak pernah suruh kita percaya 100%. Mereka nak bagi clue bukannya nak tolong siapkan thesis universiti. Lagipun MO dah bagi warning sebelum membaca artikel takut-takut ada yang 'tak masuk akal' bagi sesetengah orang. Read it with a pinch of salt.

    Saya sendiri ada jigsaw puzzle saya sebelum membaca Mistisfiles dan menonton 'The Arrival'. Mistisfile telah membantu 'fill in' beberapa tempat kosong tetapi bukan 100%.

    Saya tertarik dengan persoalan 'kepercayaan' oleh saudara Anonymous November 9, 2011 5:23 PM diatas. Saya ingin memberi contoh pesakit kanser yang dinasihatkan doktor supaya membuat Radioterapi dan Chemo. Tapi berapa ramai yang tahu rupanya ada konspirasi syarikat perubatan yang nak jual ubat kanser dan sebenarnya ada kaedah rawatan yang berasaskan tumbuhan semulajadi? Kebanyakkan dari kita semestinya akan mempercayai doktor dihospital kerana kepakaran dalam bidangnya. Cuma manusia yang diberi hidayah dari Allah yang akan tahu perkara sebenar. Persoalannya, jika Allah nak tunjuk, adakah kita nak percaya?

    Kita hanya manusia tentunya ada salah dan silap. Tapi dengan niat yang baik, insyaAllah Tuhan akan menunjukkan jalan yang benar dan memelihara kita dari fitnah Dajjal dan yang sewaktu dengannya.

    ReplyDelete
  33. Kata-kata MO dan awal artikel,


    Pengetahuan rahsia itu hanya untuk mereka yang memahami.


    menunjukkan bahawa 'mereka' amat-amat memahami segala 'rahsia' dan ini menandakan bahawa 'mereka' ini 'benar' dari segi pertuturan mahupun perbuatan. Jika kita amati THE TRUTH PUZZLE 'GAME', kenyataan sebegini merupakan kemuncak permainan yang mana letaknya betul-betul di dasar... beginilah cara permainan ini dimainkan.


    I'm 'right', that's the 'GAME'


    Adakah 'seni perancangan musuh-musuh Allah' itu terlalu hebat hingga tidak ada siapapun mampu menyanggahinya?

    Cuba kita lihat Abdul Muthalib tatkala berhadapan dengan Abrahah yang begitu perkasa, kuat dan gagah dengan tentera gajahnya, yang mana tidak ada siapapun mampu menandingi apa yang dimiliki Abrahah. Begitu hebatnya Abrahah ketika itu, manakala Abdul Mutalib yang 'belum mengenal Islam' ketika itu telah meminta Abrahah memulangkan unta-untanya sahaja. Perkara ini amat membingungkan Abrahah. Lantas dijelaskan Abdul Mutalib,


    'Aku ini adalah pemilik unta-unta itu, sedangkan Kaabah itu ada pemilikNya yang akan memeliharanya.'


    Sungguh berbeza sekali 'pegangan' Abdul Mutalib dengan kita yang 'telahpun Islam serta mempercayainya', namun begitu masih risau dan takut hingga hilang tempat bergantung.

    “Tidakkah engkau perhatikan, bagaimana Tuhanmu berbuat terhadap pasukan orang-orang bergajah? Bukankah Dia gagalkan rencana mereka? Dan dilepaskan di atas mereka pasukan-pasukan burung. Melempari mereka dengan batu yang keras membakar. Sehingga mereka seperti daun-daun kering yang binasa berserakan."

    Yang perlu kita lihat kembali adalah 'pegangan' kita. Para 'pengikut mereka' telah memegang matrix sebagai sumber rujukan agama yang mana agama itu dijelaskan menurut 'acuan' mereka. Memahami matrix membawa maksud memahami agama Islam itu sendiri. Matrix itulah yang memberi kefahaman kepada kita terhadap agama. Tiada yang lain selain daripada matrix.

    Adakah ini 'salah'? Tidak sama sekali kerana ianya menepati sabda Nabi Muhammad S.A.W. "Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke 'lubang biawak' pun kamu akan mengikuti mereka." Sahabat bertanya. “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi S.A.W. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka."

    "Akan datang kepada manusia satu zaman dimana agama Islam tidak tinggal kecuali hanya namanya saja dan tidak ada yang tertinggal, dan pada kitab Al Qur’an kecuali hanya huruf dan tulisannya saja."

    Inilah zamannya. Matrix adalah petunjuk agama bagi 'pengikut mereka'. Malah lebih dari itu...


    RED OR BLUE?

    You take the blue pill, the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in 'Wonderland', and I show you how deep the 'rabbit hole' goes.


    "Aku (Muhammad) tinggalkan kepada kalian dua perkara yang kalau kalian 'berpegang teguh dengannya' niscaya kalian tidak akan tersesat sepeninggalku selamanya, iaitu Kitab Allah dan Sunnahku."

    "Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?"


    Ibnu Ahmad

    # 'Mereka' berjaya memperdaya semua orang melalui 'kewarakan' dan 'kealiman' mereka, hingga hampir-hampir berjaya mencuri jasad kekasihNya. Namun, Dialah menjaga dan memelihara jasad kekasihNya melalui rencanaNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantuan tidak akan sampai tiba2...,Allah mahu melihat usaha kita. Jgn berangan2 tiba2 Islam menang. Samada kita ingin menjadi sekadar penonton atau sedar dari sekarang dan mempotensikan diri untuk menjadi pendukung bagi kejayaan yang telah Allah janjikan.

      Delete
  34. salam kepada pemilik, kalian semua dan Ibnu Ahmad.

    apa yang dapat daku lihat akan kamu Ibnu Ahmad bahawa kamu dapat merungkaikan rahsia matrix itu sendiri. bahawasanya yang matrix pada zaman ini adalah membawa maksud kepada fitnah akhir zaman. akan tetapi istilah matrix itu sendiri seolah-olah membawa maksud kepada segala perkara telah ditetapkan, sepertimana didalam kitab luh'mamfuz. jadi seolah-olah adalah matrix itu luh mahfuz dalam erti kata lain. qada' dan qadar adalah ketentuan Ilahi, diri manusia pula diciptakan untuk menanggung apa yang dilakukan oleh dirinya sendiri. baik dan buruk bersilih ganti, mahukan yang baik hindari yang buruk. perjalan ditetapkan bilamana pilihan dibuat. itukah matrix?

    dunia hari ini berjalannya matrix ciptaan manusia yang kamu gelarkan sebagai "mereka" merujuk kepada sabda nabi saw. adalah bukti yang nyata kepada semua akan apa yang ada pada hari ini. akan beradanya kita semua didalam fitnah yang besar itu sendiri. bagaimana hendaknya kita keluar daripada fitnah ini? kesedarannya ada didalam al-quran dan hadith. melaluinya kita mampu sedar dan kejutkan diri dari mimpi. tapi cukupkan itu menjamin kita tidak berada didalam mimpi, atau kita masih berada didalam "mimpi didalam mimpi".

    barang siapa boleh huraikan, makanya kalian telah bangkit dari mimpi. bila telah bangkit dari mimpi, maka seharusnya memperjuangkan kebenaran Ilahi. bagaimana pula mahu dijuangkan akan kebenaran itu pula? melalui parti politik yang mengaku islam hakiki? benarkah itu yang harus diperjuangkan. bukan politik itu penafsiran terhadap "kuasa" didalam matrix yang dicipta oleh "mereka"? jadi bagaimanakah yang perlu diperjuangkan akan kebenaran itu sendiri? melalui kebenaran itu sendiri? ataupun melalui apa yang dinamakan "kerana Ilahi"? hidup kita di dunia dengan izin Ilahi, kembalinya kita kelak kepada Ilahi jua. makanya adalah "kuasa" menjadi erti dalam memperjuangkan kebenaran Ilahi? atau berserah diri kepada Ilahi, kepada kitab-Nya, kepada peninggalan Rasul-Nya yang patut dijadikan pendamping kehidupan setiap hari sepanjang masa selagi jiwa dikandung badan.

    bagaimana pula mahu memecahkan matrix yang telah diciptakan oleh tangan-tangan manusia yang berkehendakkan syurga duniawi? supaya matrix itu sendiri menjadi benar dan hakiki. ini duniawi dengan hikmat duniawi menjalar sehari-hari dalam diri yang menyatakan dia benar dari sisi Ilahi. bagaimana mungkin bagi satu jiwa menyatakan bahawa dia benar di sisi Ilahi. sedangkan manusia itu dengan sifat dan nafsu manusiawi yang sentiasa menjarakkan diri dari sifat-sifat insani. adakah telah diperlihatkan atau telah dijanjikan syurga oleh Ilahi? jikalau yang demikian adakah hukum sebahagian dari kamu itu lebih awal daripada hukum Allah itu sendiri? adakah segala yang ada pada diri kita ini hak milik kita yang hakiki? bukan milik Ilahi? sehinggakan kita menyatakan apa yang kita nyatakan dengan akal fikiran manusiawi yang penuh dengan nafsu dan kehendak duniawi adalah menjadi yang hak dalam memperjuangkan kebenaran Ilahi? jikalau yang demikian adakah kita telah keluar dari matrix dalam keadaan tersenyum nanti? atau kita sendiri masih lagi terperangkap didalam "mimpi didalam mimpi" yang menyatakan bahawa diri telah keluar dari matrix itu sendiri.

    jawapannya ada pada kamu semua, setiap jiwa yang dipertanggungjawabkan oleh Ilahi adalah buat diri kamu sendiri.

    Ibnu Ahmad, sampai masa daku ingin bertemu akan kamu dengan izin Allah suatu hari nanti.

    wassalam.


    adam abdullah

    ReplyDelete
  35. Di satu sudut pandangan....

    Setakat hari ini ada 7 billion manusia di dunia ini,.. setakat ilmu para astronomi barat, mereka menyatakan terdapat lebih 200 billion galaxy.. dan di dalam setiap galaxy ada lebih 200 billion bintang.. dalam 'milky way.. galaxy yang kita diami.. salah satu darinya bintang nya ialah matahari.. dengan 9 planet dan salah satu darinya ialah bumi.. punya lilitan garis pusat di khatulistiwa sepanjang 25,000 batu nautika atau lebih kurang.. 40,000km, jika setiap rakyat malaysia berpegang tangan, pada jarak 1.2m antara satu.. kurang 5 juta orang (33 juta di perlukan).. ini bukan masalah bagi Allah swt untuk mengawalnya... sekiranya setiap manusia yang hidup sekarang, di kurniakan satu galaxy masi lagi ada baki sekurang-kurang nya 193 billion bakinya, mungkin cukup untuk di berikan kepada semua manusia dari zaman Nabi Adam as.. sampai manusia terakhir semasa tiba kiamat nanti.. tapi mampukan manusia terima kurniaan itu tanpa merosakkan nya.. setakat harta iblis dan sekutunya.. tak ada nilai..

    Di sudut pandangan yang lain..

    Setiap manusia Allah swt kurniakan anggota tubuh..majoriti di beri mata untuk melihat yang baik-baik, tangan untuk memegang benda yang baik-baik, telinga untuk mendengar benda yang baik-baik, mulut untuk makan dan berkata yang baik-baik, anu.. untuk di tempatkan di tempat yang baik-baik..sampai satu tempoh, kurniaan ini tak pernah pun membantah kehendak manusia.. namun.....ughhh.. nak cakap pun susah.. kerana seolah-olah melihat diri sendiri didalam cermin.. ini baru benda kecil, darah yang mengalir dalam tubuh pun tidak membantah perintah Allah swt untuk patuh kepada kehendak manusia yang telah di kurniakan anugerah ini...

    .. benda kecil seperti ini pun tidak mampu di jaga oleh manusia, kita selalu lalai dan cuai..

    .. dan benda ini pasti akan menuntut hak nya nanti bila mereka akan mengadap Allah swt..apakan cerita mikraj Rasullah saw itu sekadar dongeng dan hiburan bila baginda menceritakan tentang kepala yang menghentakkan dirinya ke batu.. pecah terburai.. bercantum.. hentak balik.. bercantum.. apakah tidak mungkin kepala malu kerana semasa didunia mereka tidak sujud.. bukan kerana mereka tidak mau.. tetapi, manusia yang di anugerahkan kepala tadi tidak mau.. dan demi patuh akan perintah Allah swt .. kepala tadi menurut kehendak manusia walau pun mereka sendiri tidak redho menjadi kepala manusia tadi...dan yang paling sedih ialah manusia itu adalah kita... maka bersedialah kita menerima azabnya seperti yang di janjikan...

    wallahualam

    ReplyDelete
  36. Salam.

    "jigclues" hampir terungkai pada fikiran saya.

    Back to the future... Tidak hairanlah rupa2nya "Game" paling halus dan senyap adalah dari Yahudi/Zionist melalui kuasa-kuasa penjajah seperti Portugis, Sepanyol, Belanda, British sejak berabad lamanya termasuk Amerika sekarang ini bertali arus memecah belahkan Empayar Nusantara Melayu....rupa2nya ada sejarah dendam yang tak kunjung padam oleh keturunan yahudi ni...

    Pada zaman Mesir Purba, Phraoh(Firaun) yang sebenarnya berketurunan Melayu Purba telah menindas orang2 yahudi di bumi Mesir sehingga lahirnya ritual "Passover"...berterabur mereka melakukan dispora ke seluruh pelusuk Timur Tengah dan Benua Eropah...menangisi nasib bangsa mereka yg materialistik dan bertalam dua muka(Allah memberikan pertolongan kpd mereka dgn wahyu melalui Musa as tetapi kaum yahudi kemudiannya ingkar dan berpaling)

    Seterusnya, para Ilmuwan mereka sanggup mencari "the 13th tribe" sampai ke kaki gunung hiMALAYa..seterusnya masuk ke kawasan Nusantara(Asia Tenggara)dan melancarkan "racun peperangan propaganda - divide & rules" sampai berpecah belah empayar kerajaan Melayu Nusantara di era hindu dan buddha kuno.

    Ketika masyarakat melayu nusantara menerima & memeluk Nur Islam yg menyebar dgn hebatnya, maka lebih giat lagilah agenda mereka meleburkan empayar Melayu Nusantara ini dengan mengimport bangsa2 kafir dari Tanah Besar China dan Benua India guna untuk memecahkan kekuatan monopoli adikuasa dan status quo org2 Melayu...

    Yahudi Zionist telah lama memburu nenek moyang org Melayu dari zaman Mesir Purba sehingga ke abad 21..abad Islam yg akan menyatu padukan seluruh bangsa Malayo Polynesia...

    Samada kita mengislamkan Yahudi Asia(China) atau menyisihkan mereka dengan perpaduan Melayu melalui agama Islam dan kebangkitan serta kekuatan ekonomi... tepuk dada tanya selera..

    ikhlas dari :
    chatcibor@gmail.com

    ReplyDelete
  37. 

    ReplyDelete
  38. Aku ada satu pandangan atau teori hasil kajian terhadap Al-Quran. Aku yakin bahawa elit tertinggi yahudi dan freemasason yang memiliki kuncinya sudah lama mengetahui teori aku. Ia berkait rapat tentang ciri-ciri seseorang yang dicari oleh mereka. Mereka tak mencari Imam mahdi yang berciri-ciri seperti yang disebut dalam hadis2 tapi mencari orang lain. Ikutkan hati aku ingin sampaikan sekarang juga. Tapi sekarang bukanlah masa sesuai sebab aku sangat belum bersedia lagi untuk perjuangkannya.. Pertama sebab ia terlalu panjang untuk dimasukkan disini.. kedua- aku masih banyak lagi perlu tambah atau edit.. ketiga ia perlu disampaikan dengan artikel lain.. entahlah.. Aku berserah hanya kepada Allah..

    Namun.. hasil kajian aku menunjukkan bahawa Malaysia memenuhi syarat sebagai tempat kelahiran atau kemunculan SESEORANG.

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum MO,

    Saya suka perkataan....'.. Pengetahuan rahsia hanya untuk mereka yang memahami....' ,bagi saya, kali pertama melihat ayat ini kerap digunakan ialah pada zaman kemelesetan ekonomi sekitar tahun 1985-1987 oleh para professional melayu yang cuma beberapa kerat bankrap mencari penyelesaian melalui keajaiban. Kemudian mereka lupa, dan generasi kedua kena sekali lagi sekitar tahun 1996-997.

    Cerita tentang Freemason di Malaysia pula saya biasa dengar diceritakan semenjak tahun 1973 lagi, mereka sekarang dalam lingkungan umur 70an jika masih hidup, namun sehingga hari ini masyarakat Malaysia terutama melayu termasuk diri saya sendiri masih macam itu juga bahkan semakin lebih teruk.

    Kini, dengan kemajuan teknologi maya, cerita seperti ini mula merebak ke keserata pelusuk dunia. Disini kita sibuk cuba memahami dan mengulas percaturan politik dendam kesumat Iblis laknatullah bersama kuncu-kuncunya, antaranya ialah zionis yahudi dan nasrani, namun usaha untuk membendung belum menampakkan hasil, malahan menjadi lebih teruk...

    .. persoalan nya kenapa?...

    .. bila saudara MO bercerita tentang tujuan kita turun kedunia, saya teringat zaman kecil saya tahun 60an dahulu, .. atas sifat saya yang suka menyendiri kerana kerap di buli oleh kawan sebaya maka saya hanya bergaul dengan atuk saya umur nya dalam lingkungan 80an pada masa itu dan selalu mendengar cerita aneh berkaitan kejadian, kematian dan lumrah manusia, dia ada beberapa murid, juga dalam lingkungan umur 60 atau 70an pada masa itu, kekadang ianya mengambil masa yang sangat lama sehingga berpuloh tahun untuk merungkainya, ada sesetengahnya masih belum terjawab sehingga hari ini..,.. pada masa itu saya selalu membayangkan yang saya adalah mahluk asing yang melihat perangai manusia....(sampai hari ini kekadang ianya masih menggangu diri di dalam .. he..he..he )

    Sebagai contoh menarik ialah cerita tentang zaman kelahiran Nabi Musa as, .. habis semua bayi lelaki di bunuh Firaun, namun tanpa di sedari, beliau telah memelihara bayi lelaki yang akhirnya memusnahkan beliau..ini kerja Allah swt.. manusia tidak mungkin boleh merungkai..sesuai dengan kejadian sebagai mahluk, cuma sekadar mengambil iktibar, bagi yang mahu...

    Sedangkan gerak hati manusia pun selalu terubah dan manusia itu sendiri tidak mampu mengawal gerak gerinya sendiri nya..

    .. pendekkan cerita.. mungkin sebahagian jawapan nya terletak dalam sebutan ..'la..'.. atau tiada.., dan mungkin ramai dari kita tidak memahami atau tidak mahu memahaminya atau memang sudah di takdir untuk memahami.. ini bukan kerja kita.. kerja DIA...

    .. kalau kita asyik banyak bertanya.. kegelapan yang kerap mengintai akan memerangkap kita dengan polemik dan dendam kesumat turun temurun yang pastinya menutupi penglihatan seperti mana yang di hadapi oleh bangsa yahudi.. sudah lah dia sendiri tersesat.. di bawanya pula orang lain ketempat itu...

    .. alangkah eloknya jika kita dapat mula berhenti bertanya dan mula bertindak beserta dengan penyerahan.....mungkin kabus kekaburan yang kita hadapi selama ini akan menghilang.. dan rahsia sudah tidak jadi rahsia lagi..

    regards
    ben...

    ReplyDelete
  40. heh, baca ja kabuto mesti rasa nak maki kan? mungkin ini kerja vatican kot, atau pengampu-pengampu diraja.

    ya lah, raja ni tak boleh tegur,dia ada daulat kononnya., vatican pun tak boleh tegur jugak,dia ada knight templar, nanti tangkap masuk ISA. entah-entah raja-raja pun geng fremason jugak, sebab tu la banyak ja lodge fremason kat tanah jajahan raja-raja melayu ni. peliknya.

    ben, ampuzzle, ibnu ahmad, mistik organiz, kamu tak terfikir ka raja melayu tu boleh jadi fremason, elit yang senyap yang menghambakan kamu? kononnya raja ni bersumpah jadi ketua agama, persoalannya di mana peranan raja ni bila fremason dan vatican serang kita secara 'halus' dan ber'protocol' tu? so apa tindakan kita?

    kenapa saya direct kan kepada raja? kerana raja lah 'kepala' di negara ini.tak gitu?




    -kabuto-

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum Kabuto Nov 16, 2011 8:15AM ( maaf- saya kira saudara orang Islam, jika bukan... maaf sekali lagi)

    .. sebermulanya se berkas penyapu ialah dari sebatang lidi, menyalahkan orang lain tidak akan membantu kita, bila kita di dalam liang nanti, soalan nya berkisar tentang perbuatan kita, bukan orang lain.. raja juga seperti kita, hanya cuma ada satu nyawa dan ada tempoh hidup nya, walau pun kita tidak di takdirkan lahir sebagai lelaki sulung dari perut permaisuri, ini tidak bermakna mereka hebat dan kita lemah, jangan kita habiskan masa kita yang terhad di dunia ini memarahi mereka, amarah ialah sifat yang banyak membazirkan masa dan tenaga kita.. dan iblis sangat suka dengan orang seperti ini untuk dijadikan pengikut..

    ... orang yang bebas ialah orang yang jiwanya bebas dan tidak suka menyalahkan orang lain, walaupon tubuh terantai..

    .. andainya kita mengkaji tentang perlakuan, kelakuan dan perancangan orang lain, ia hanyalah sebagai data yang kita kumpul, lepas itu kita analisa dan kemudiannya kita rumus untuk membentuk satu tindakkan yang baru.. jika dalam tempoh singkat kita panggil perancangan dan jika tempoh yang lama kita panggil strategi..

    .. andainya kita berjuang, bukan kerana kita rasa megah sebagai pejuang, ia adalah tuntutan dalam mencari keredhoan illahi.. tidak lebih dan tidak kurang.. kita tidak perlu jadi panglima, andai nya kita sekadar mampu jadi budak pembawa kaldai panglima sekali pon, tapi kita buat dengan yang terbaik, tekun dan ikhlas, insya'allah kita juga sehebat kalau tak lebih dari panglima yang dihadapan dan tiada yang selain dari itu..

    bagi orang islam, bila mereka bersolat, bagi yang faham, mereka sebenarnya sedang melafazkan ikrar secara formal dan bila mereka berzikir dalam setiap hembusan nafas, mereka juga melafazkan ikrar secara tidak formal atas sebab nikmat mereka di beri peluang jadi manusia dan berlayar di bahtera dunia..

    .. freemason dan vatican sangat takut kepada orang seperti diatas.., dan lagi takut jika kita berkumpulan dalam satu jemaah..kerana mereka tahu tempoh mereka bermahajalela di dunia akan jadi lebih pendek... seperti juga iblis laknatullah, mereka tahu kesudahan mereka, apa yang mereka mahu.. ialah tempoh dan sebanyak mungkin pengikut.. dan bagi kita, andai nya kita terlalu dhoif dan lemah untuk menentang.. tidak jadi pengikut pun sudah cukup baik...

    regards
    ben

    ReplyDelete
  42. Apakah Ilmu yang WAJIB diketahui oleh setiap mukallaf?

    Itulah 1) Ilmu usulluddin 2) Ilmu Fekah 3)Ilmu Tasauf

    Maka, diwajibkan atas kita belajar ilmu diatas sekira-kira melepasi tahap Fardhu Ain.

    Sekian.

    ReplyDelete
  43. menurut ajaran dalam agama islam, ada 5 alam kehidupan manusia...

    1.. alam ruh
    2.. alam rahim ( kandungan ibu )
    3.. alam DUNIA
    4.. alam barzakh ( alam kubur )
    5.. alam akhirat

    jadi nya semua manusia yg MASIH HIDUP atas kulit dunia nie, sedang berada dalam alam dunia.....

    inilah suatu dimensi atau pun matriks yg mana kita duduk di dalam nya....

    nak tunggu lagi dua matriks di depan kita...
    matriks barzakh dan matriks akhirat.....

    matriks dunia berguna utk buat SEGALA amal kebajikan,sebagai ladang, sebagai tempat membuat bekalan... bekalan yg boleh dibuka dan digunakan di matriks akhirat nanti...

    hanya bekalan yg baik2 shj... yg baik2 shj...
    bekalan yg buruk, ALLAH swt membalas dgn janji yg buruk juga.... nauzubillah hi min zalik..


    ANTARA kekuatan2 org mukmin ( beriman, percaya kpd Allah )itu adalah :

    -- doa itu senjata mukmin

    -- doa itu penangkal takdir ( menghindari takdir yd buruk )

    -- doa yg dimakbul kan ( ada syarat2 nya )

    -- solat2 wajib ( di awal waktu,berjemaah ) dan solat2 sunat,solat sepertiga malam terakhir - qiamullail, zikir, wirid ( di dalam solat,di luar solat )

    -- petunjuk dan hidayah ALLAH swt perlu dicari sentiasa..... mudah2 an ALLAH dpt melimpahkan nya ke atas kita... contoh nya sentiasa mencari ilmu, belajar dan menapis ilmu... ilmu agama, ilmu dunia..

    -- rahmat ALLAH swt perlu dicari, disamping amalan2 yg bersifat wasatiah ( balance, seimbang ) dan istiqamah ( berterusan )

    contoh yg mendatangkan rahmat ALLAH swt : menjaga ibu kita, bapa kita dgn ikhlas...


    -- usaha, ikhtiar dengan cara,teknik yg betul

    -- berserah diri,bertawakkal kpd ALLAH swt atas segala usaha,ikhtiar yg telah dilakukan

    -- berkawan, mencari kawan dgn org2 baik budi pekerti, berilmu tinggi,cukup ilmu agama islam, berani bertempat dan ada hikmah, bijaksana..... bukan sekadar bijaksini......
    Yg bersifat wali iaitu pemimpin, penolong, pelindung....

    -- sentiasa peka,prihatin,alert terhadap perancangan musuh2 islam ( si kafir dan si munafik - pembelot bangsa melayu,tanah melayu,pembelot agama islam )

    -- perjuangan menegakkan syiar2 ( lambang2 )
    agama islam

    -- sentiasa MENGHUBUNGKAN akan segala,semua persoalan,permasalahan DUNIA dgn alasan, penjelasan,keterangan hukum2 AGAMA ISLAM,
    mudah2 an HATI kita akan menjadi tenang,,, lebih tenang,,, insya ALLAH..............

    contoh kes : kita suka belanja kawan2..
    kawan2 pun selalu memuji2 kita..
    kita X perlu rasa bangga sikit
    pun... kita hanya perlu cakap kan
    kpd kwn2 itu, " ALLAH yg belanja,
    bukan aku yg belanja, siapa lah
    aku ini "......................


    -- inna lillaa hiwainna ilaihi roo ji uun
    -- drp ALLAH kita datang, kpd ALLAH kita
    kembali


    wallah hu aklam.....

    == bersama2 membuat bekalan ==
    ==yeop== :)

    ReplyDelete
  44. hmmm..........sbnarnye gerak ati aku mngatakan,,,aku x kisah geng mistisfiles ni dari pihak mane..jika pihak yg benar,,ok..jika x benar..pun ok..skurang kurangnye kite dpt bnyk info dan rahsia trslindung kat sini..bagai mmbuka pekung di dada sndiri dan brhati2 krane ia akan kene pd batang hidung kite krne x mmahami

    ReplyDelete
  45. kabuto..kabuto...sebut pula nama saya. kenapa?

    kabuto..kabuto...tak habis-habis dengan dendam kesumat kamu.

    kabuto..kabuto...dunia dah tonggang terbalik kamu masih lagi berbalik-balik.

    sudah-sudah la....saudara kabuto. cukuplah kamu menyiksa diri kamu sendiri. kami ni takda kena mengena pun dengan permasalahan kamu. hanya kamu dengan permasalahan diri kamu sendiri.

    saudara ben, dari penceritaan kamu macam kenal siapa kamu. kalau saya rasa kenal kamu, kamu juga mungkin kenal saya. kalau kenal, rasanya masa dah hampir pasti...bagi apa yang menjadi pasti. InsyaAllah. usaha harus diperjalankan walaupun aral datang melintang, semoga diperlindung dan memperoleh akan keselamatan dari Ilahi.

    ReplyDelete
  46. look at ur keyboard - QWERTYUIOP
    means?
    Quote:

    Queue
    World
    Elimination
    Reaches
    To
    Yank
    Under
    Illuminati
    Operations
    Planned

    try 2 open this file in ur pc:-

    C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\J0285926.WMF

    suprised?

    ReplyDelete
  47. Na'uzubillah!! Inilah perancangan penyembah syaitan! Terpapar lambang zionis dan lilin kabbalahnya..

    ReplyDelete
  48. Salam

    Saya ada menyimpan semua artikel mengenai Matrix. Tujuan asal saya menyimpan artikel artikel ini adalah untuk bahan bacaan persendirian. Tapi memandangkan blog mistisfiles ditutup buat sementara waktu saya mengepos ke dalam satu blog dan membukanya kepada umum. Kalau nak mentelaah tentang Matrix, link nya ada dibawah. Saya tidak akan melayan sepenuhnya komen komen pembaca.

    http://re-matrix.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum Ben November 16, 2011 8:55 AM
    -saya tidak menyalahkan orang lain
    -saya cuma bertanya 'kamu tak terfikir ka..?'
    -dan saya memberi clue 'kononnya raja ni bersumpah..'
    -dan dan saya ingin tahu 'di mana peranan raja..'
    -dan saya bertanya tentang '..apa tindakan kita?'

    -saya minta maaf jika ada yang salah faham akan kata saya itu
    -saya melihat raja itu kepala,ketua,pemimpin, leader
    -saya tidak melihat peranan raja dalam memerangi vatican dan freemason
    -maka timbul persoalan adakah raja itu bersengkongkol dengan vatican dan freemason?
    -maka timbul persoalan apakah peranan kita?
    -maka saya bertanya kepada yang mungkin lebih tahu, itu saja, jangan salah faham.

    -Ben jawab kita kena bersatu merujuk kepada soalan '..tindakan kita?' SAHAJA
    -Ampuzzle langsung tak jawab, tuduh pulak saya bukan-bukan.


    #saya nak tahu, saya tanya orang yang 'macam pandai' kat sini. cerita kononnya hidden hand la, elit luciferian la. please la think positif ok, we here to combine a clue right?




    -kabuto-

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum Anon Nov 20, 2011 7;10am.
    Maaf, saya silap.
    regards
    Ben

    ReplyDelete
  51. Salam sdr.MO mohon izin saya copy semua artikal dalam bentuk hard copy,banyak manafaat untuk dibaca selalu.Terima Kasih

    ReplyDelete
  52. kepada: -kabuto-

    ye lah, saya silap. kamu betul. dan kamu juga mengetahui yang saya tidak menuduh kamu.

    saya ingin berpesan, walauapapun ulasan kamu tentang apa yang kamu rasa benar bagi pandangan kamu sendiri, janganlah pula membawa kepada keadaan perpecahan. kaji betul-betul asal-usul raja-raja Melayu, jangan kerana peristiwa yang menimpa keluarga kamu yang mana dengan izin Ilahi jua ianya berlaku kamu bertindak dengan amarah dan nafsu. kamu rasa apa yang berlaku keatas keluarga kamu sungguh teruk keadaannya, tapi ketahuilah ada yang lebih teruk dari kamu keadaannya. dan saya juga minta tolong jangan dibabitkan lagi akan diri saya dengan pandangan serta kenyataan kamu, kerana saya tidak berminat. maaf.

    wassalam.

    ReplyDelete
  53. Sekarang awak dah tahu pengetahuan rahsia.So what?What can you do about it?Apa solutionnya?You want solution you go to www.mthago.co.cc for the answer.
    Harizghazi

    ReplyDelete
  54. tahniah kpd MO kerana membuat kami berfikir
    tugas anda belum selesai
    masih banyak yang perlu dicari
    u not giving 100% answer
    but 100% thinking word

    ReplyDelete
  55. Keluar 40hari,4bulan takda dalam hadis,takda dalam alquran..nie ajaran baru dari ulamak india yg sesat dan menyesatkan a.k.a jemaah tabligh...
    Keluar 40hari,4bulan utk dapat iman,utk bersihkan diri?Mana nas quran nak iman,nak bersihkan diri keluar 40hari,4bulan?Tabligh nie bawak agama baru yg bukan dari muhammad saw...
    www.mthago.co.cc
    harizghazi

    ReplyDelete
  56. Harisghazi...so sad,anda salah lagi.

    The solution is absolutely not go to www.mthago.co.cc.

    The solution are go to AlQuran & Hadis.

    :D

    Kena belajar lagi dan lagi.Very simple man.Jangan serabutkan pemikiran,ok?


    regards,

    -M.O

    ReplyDelete
  57. Allah bagi orang beriman faham al qoran.Orang beriman amalkan Alqoran.2/3 alqoran dakwah 2kalimah syahadah yg nabi-nabi as buat.Tak buat kerja nabi saw sampai kiamat takkan beriman,sampai kiamat tak faham qoran..
    Bila umat ini berhenti dari membuat kerja Nabi Muhammad saw,ummat ini menjadi umat yang jahat dan zalim.Tahu je tentang 'perancangan musuh2 islam'..tapi tak tahu nak gagalkan perancangan mereka.. natijahnya? Berangan tak sudah...
    Ramai org islam seperti PAH dan jemaah tabalik yg kononnya perasan usaha yg mereka buat usaha haq,usaha yg dibantu Allah... Sebagai contoh ulamak tabligh, dibelakang mereka ada iblis,mereka bersekongkol dgn 'musuh2 islam' tanpa mereka sedari...mereka membelakangkan qoran dan sunnah.Allah suruh dakwahkan 2kalimah syahadah kpd none muslim,ulamak tabalik cakap masa belum sesuai,(utk mendakwah 2kalimah syahadah pd none muslim) umat islam belum betul,mereka ubah ayat qoran...Tanpa mereka sedari mereka telah menghalang perintah Allah yg pertama,rukun islam yg pertama,kerja nabi saw dari hidup dalam kehidupan org islam....

    ReplyDelete
  58. Salam M.O.,

    Saya harap agar M.O. dapat memberikan invite untuk blog mistisfiles dan cik seri berceloteh. Saya sudah lama mengikuti blog2 ini dan amat meminati bahan2 yang dibentangkan.

    Wassalam,
    Mat Tahir

    ReplyDelete
  59. Ada orang yang perasan dia buat kerja nabi.Ini salah.Sebenarnya tiada siapa yang layak buat kerja kenabian.Kerja nabi untuk para nabi sahaja.

    Kerja kita yang sebenar ialah kerja fikir atas diri dan umat.Inilah kerja yang nabi beritahu.Bukan tabligh atau Amerika etc yang bagitahu.Jika anda fikir ada Iblis di belakang para ulama,maka sebenarnya memang benar ada Iblis duduk di sebelah telinga anda.

    :D

    Janganlah mencemarkan nama Dr. itu.Anda belum habis belajar lagi.Inikah yang anda dapat dari Dr. itu?Menyedihkan.Hanya ego dan perasan diri betul.Iblis berjaya mengajar anda sifat takbur atas amal ibadat.


    -M.O

    ReplyDelete
  60. kepada: CikSeri Srikandi

    jangan risaukan apa yang telah diperkatakan, daku tidak akan meneruskannya kerana daku pasrah diatas segala yang berlaku yang mana dengan izin-Nya ianya berlaku. jikalau benar, maka benarlah. jikalau tidak, maka yang demikian adalah ketentuan Ilahi jua lah.

    berpesan-pesanlah dalam kebaikkan, dalam kelembutan dan dalam bahasa yang elok pekertinya. yang sama juga buat kalian semua.

    CikSeri, teruskanlah usaha-usaha membangkitkan sejarah anak bangsa. dan demi Indonesia, akan daku berada disana kelak. Insyaallah kalau itu ketetapan-Nya. semoga berjayalah Malaysia dan berjayalah sekalian umat Melayu tidak kira dimana sahaja mereka berada dan akan bangkitlah sekalian Ummah demi memperjuangkan kebenaran.

    wassalam.

    ReplyDelete
  61. Assalamualaikum.

    Sepatutnya semua lelaki Islam kena kerahan tenaga utk kerja2 dakwah atas diri sendiri dan ummat Islam khasnya dan ummat bukan Islam Am nya.

    Barulah dia faham untuk apa dia ada diatas mukabumi ini, pelajari manual kehidupan sebenar baru belajar manual2 kecil yang lain supaya tidak lupa diri.

    kita sekarang hanya menilai kehebatan org dari segi pemilikan harta dan kemewahan, walhal hampir seluruh penampilan kaya berharta dan mewah itu hanyalah dari jalan hutang berunsur riba.

    jadi bagai mana, kita sebenarnya sudah terlalu lama mengajar generasi kita untuk menjadi sikular tanpa dirancang kerana kita gagal merancang (gagal mengikut rancangan RassulAllah) dan hanya mengikut perancangan mereka(kafir)
    beratus-ratus tahun, sebab itu bila kita temui manual kehidupan yg sebenar kita panic sebab manual itu seperti memerangi habis2an kehidupan sikular kita sekarang hingga ada yg berkata takkan boleh hidup tanpa riba,tanpa hiburan dan lain2...

    macam mana!!.. saya sendiri masih perperang dgn diri sendiri utk mencari erti kehidupan sebenar, saya kagum dengan mereka2 yg berakhlak mulia dan terpuji, sabar dan tawadduk suka bersedakah, tidak bermewah2 walaupun berharta dan berjawatan tinggi(tapi amat sedikit yang seperti ini). mengambil keputusan utk berhijrah sangat2 menguji diri dan keluarga, solat istikharah belum lagi memberi direction, mungkin rancangan yang kurang sempurna menyebabkan belum diberi petunjuk..

    hidup hanya semantara...

    ReplyDelete
  62. assalamualaikum,macam mane nak login ke dalam mistifiles?rindu nk kesana

    ReplyDelete
  63. MO
    Semua manusia tak terlepas dari tipu daya iblis laknatullah kecuali org yg ikhlas,Allah bagitau dalam qoran.Tiada beri iman/ikhlas melainkan Allah.Allah bagi ikhlas kepada org yg Allah suka.Bila kita taat perintah Allah,cara nabi muhammad saw(bukan cara ulamak tabligh india tau)bermula dgn perintah yg pertama,rukun islam yg pertama,kerja nabi saw iaitu selepas mengucap 2kalimah syahadah ditunaikan haq kalimah dengan mendakwahkan 2kalimah syahadah kpd yg belum menerima kalimah mulia(none-muslim) yg telah mengucap(islam) diingatkan tentang kalimah mulia dan diajak taat perintah2 Allah.Kedua mjaga solat 5waktu. ketiga dan seterusnya..5 rukun islam.Hanya utk buat Allah suka.Allah suka,Allah beri iman/ikhlas.Sesiapa yg diberi iman/ikhlas terselamat dari tipu daya iblis laknatullah.. Jadi org islam termasuklah ulamak yg tak buat perintah Allah yg pertama, rukun islam yg pertama,kerja nabi saw,dakwah 2kalimah syahadah sebagaimana muhammad saw dan sahabat ra telah,ummat ini khasnya 'org2 agama' menjadi umat yang jahat,zalim dan dikuasai iblis dan syaitan laknatullah...nampak tak?
    Jadi selama nie org PAH dan org tabligh belajar dari iblis pada hakikatnya.....

    ReplyDelete
  64. Siapa PAH?Siapa Tabligh?Jangan suka menyalahkan orang lain,cermin diri sendiri dahulu.

    Orang yang faham agama tidak akan melulu mencerca orang lain.Entah-entah orang yang dikutuk lebih baik amal dari anda.Mereka bersungguh-sungguh amal sunnah nabi.Anda?

    :D

    Kerja umat tak mengenal PAH atau Tabligh.Sekarang kami tahu apa yang membuatkan anda trauma.Anda trauma dengan tabligh kan?

    :D

    Kasihan tok guru anda.Kami mengucapkan takziah atas apa yang berlaku.Adakah tok guru anda mengajarkan bahawa rakan seperjuangan dia dahulu diresapi Iblis syaitan?

    Maka ini bermakna beliau juga berguru dengan Iblis syaitan.Na'uzubillah...


    :)



    -M.O

    ReplyDelete
  65. sudah-sudah lah si anonymous, jangan diperbesarkan hal yang kecil dan jangan pula diambil mudah hal yang besar. dan M.O, jangan dilayan lah sangat hal yang remeh ni. nanti si anonymous dan M.O berlebih-lebihan didalam dalam menegakkan hujahan masing-masing yang mana mungkin dalam diam telah mendahului hukum Allah. si anonymous, kalau usaha kamu itu baik dan benar.. usaha lebih lagi. M.O pula sudah tentu telah nyata akan usaha-usahanya.. jadi tak perlulah kamu pertikaikan lagi. usaha yang sama, menuju jalan yang sama.. yakni usaha menegakkan kebenaran Ilahi, semuanya sama.. penafsiran manusia sahaja yang berbeza mengikut hukum fitrah diri masing-masing. jadi janganlah bertelagah dalam usaha menegakkan kebenaran-Nya, oleh kerana jikalau kamu orang-orang yang faham tentang usaha menegakkan kebenaran Allah swt, kamu tahu hakikat bahawasanya hati kamu sebenarnya satu. jadi, tak perlulah sampai hendak membabitkan usaha Nabi saw. dan sebagainya. yang pentingnya, usaha kamu dan apa yang telah kamu usahakan. bukan yang lain dari itu. LillahiTa'ala. aa

    wassalam.

    ReplyDelete
  66. Selamat Tahun Baru Hijrah 1433, kepada semua.

    semoga tahun yang baru ini dengan catatan yang baru bagi kalian semua dari kalangan Umat Muhammad SAW. hendaknya kalian semua berhijrah kearah kebaikkan dan meninggalkan segala keburukkan. dan sentiasalah memperjuangkan kebenaran Ilahi dalam kadar yang kalian mampu. semoga beroleh kejayaanlah sekalian Ummah.

    LillahiTa'ala.

    wassalam.


    adam abdullah

    ReplyDelete
  67. Assalamualaikum,

    "Selamat Tahun Baru Hijrah 1433"

    Manusia ni punyai kepelbagaian sikap, kebolehan juga tahap penerimaan terhadap sesuatu perkara ini menjadikan mereka dapat melengkapi diantara mereka.

    kepelbagaian ini menampakkan diri kita berbeza, pasti kita pernah terfikir mengapa aku tidak punyai kekuatan untuk bangun bertahajjud, bertahmid, bezikir juga sering kali kita menilai mengapa si polan pandai dalam itu dan ini tetapi tidak aku..

    persepsi perbezaan ini pada sesetengah individu akan memotivasikan diri mereka untuk berubah kepada yang lebih baik didalam hidup mereka, tetapi bagi sesetengah individu pula perbezaan ini dijadikan alasan untuk mereka dengki-mendengki (kerana diri tidak berupaya atau malas berusaha untuk mencapai ke tahap yang mereka cemburui).

    Jadi apa yang sangat2 perlu berubah didalam masyarakat Islam (M) dimalaysia Khasnya ialah, kita perlu bersatu hati, cuba serap segala perbezaan (yg baik) dan jadikan ia sebagai pemangkin untuk menjadikan diri kita lebih baik.

    sedih untuk diceritakan disini betapa PHD dikalangan kita sangat tebal dan seperti satu sumpahan dalam masyarakat kita. mengapa kita tiada jiwa pendamai, penyabar dan suka bantu membantu diantara kita (seperti org2 tua kita dahulu). masyarakat kita (sekarang) terkenal dgn gurau bahasa kasarnya, hina kerana statusnya (miskin), hina kerana kewarakkannya, benci kerana kerajinannya dan dengki kerana kejayaannya mengapa...???

    kerana jiwa kita malas untuk melawan hawa nafsu kita suka menurut hawa nafsu (jihad terbesar adalah melawan hawa nafsu), segala bisikan yang tidak elok dan terburu-buru adalah dorongan dari nafsu yang jahat keatas jiwa kita ditambah lagi oleh bisikan2 syaitan. masyarakat kiat sekarang sangat lemah dalam melawan hawa nafsu.

    Pentingnya dalam melawan nafsu, jika kita tidak dapat melawan nafsu maka kita akan gagal mengikut sunnah-sunnah Nabi kita, cth:

    1.Nabi terima wahyu pertama "Bacalah.." tapi kita suka menonton, Astrolah, wayanglah, dvdlah, dll.
    2.Nabi kuat bekerja dan beribadah, tapi kita suka main game, suka berhobi yang tiada faedahnya lagsung untuk ummat even utk keluarga dan suka hisap rokok.
    3.Nabi perlihatkan sikap2 mulia tapi kita suka tonjolkan sikap2 buruk kita dgn quote "inilah diri saya (dalam keadaan perangai buruk dan hodoh), saya tidak hipokrit kepada masyarakat".

    oleh itu sempena Maal-Hijrah ini sama-sama saya dan semua masyarakat Islam kita berubah hidup kearah hidup yang ditunjukkan oleh Rassullah. Marilah kita berjihad melawan nafsu didalam dunia yang dicengkam sikularisma ini.

    "hidup sememangnya sukar tapi mati itu lagi sukar jika tidak bersedia semasa hidup"

    "Dunia bukan tempat ummat Islam tapi hanya persinggahan untuk ummat Islam"

    "Kuasa bukan milik kita, tapi ia adalah anugerah Allah untuk kita ummat Islam atas keupayaaan kita membawa perintah2nya"

    "Biarlah kita ummat Islam berjuang bersendirian tanpa harap bantuan makhluk, hanya tawakkal kepada Allah (seperti sukarnya Nabi kita dahulu) supaya kualiti (bukan kuantiti)yang kita impikan berhasil"

    "tekad dan tirakatlah kita semua atas kebenaran "

    -Salam Maal-Hijrah untuk semua-

    ReplyDelete
  68. Assalamualaikum..

    Sebuah blog baru, BANI TAMIM dibina sebagai blog yang menyediakan pautan-pautan khas dan terpilih tentang SEJARAH . KONSPIRASI . BERITA . DAKWAH.

    Blog ini hanya menyediakan pautan dan tidak menyiarkan sebarang artikel. Terima kasih kerana singgah dan menjadikan ia sebagai platform pautan anda.

    Alamat : http://banitamim.blogspot.com/

    ReplyDelete
  69. Kepada kumpulan Dakwah Swasta Gombak :

    Nizamuddin cakap (masa saya di Nizamuddin tahun 2009), asas dakwah ialah utk menyeru kafir kepada Islam. Namun demikian, syarat utk kita berbuat demikian ialah Umat Islam kena ada sifat taat dahulu .

    Kalau kita tengok sekarang pun, berbondong-bondong Umat Islam yang masih tidak bersembahyang 5 waktu lagi. Yang mendedahkan aurat pun masih ramai lagi.

    Di Sri Lanka pun, daripada 2500 buah masjid dan surau, hanya 6 buah masjid sahaja yang Umat Islam 100% sembahyang berjemaah.

    Di Greenwood pun, amal 24jam pun sudah tiada lagi.

    Tak payahlah kita bersengketa. Maulana muda di Nizamuddin , ada tersebut dlm hadis. Nama 3 Hadradji pun , juga ada disebut di dlm hadis yg terdapat di Yemen. Nama orang tua di Greenwood ada disebut di dlm hadis ke ???

    Mari lah kita sambung balik usaha agama cara Nabi s.a.w. . Ketika zaman Saidina Abu Bakar r.a., ketika Umat Islam kembali murtad, perkara pertama yg Amirul Mukminin buat bukannya dakwah org kafir kepada Islam. Tetapi ialah membunuh Umat Islam yg murtad dan yg tidak membayar zakat. Sekiranya kita bawa seorang Muslim kembali kepada agama, adalah lebih baik drp mengIslamkan seorang kafir.

    ReplyDelete
  70. i love u.

    mizz u all.

    ?

    see me all.

    ReplyDelete